Masz pytania? Zadzwoń!

(+48) 77 457 75 99 lub NAPISZ DO NAS

 
Artykuły
Zobacz wszystkie artykuły...
Zmiana stawek VAT od 01.04.2024

Na stronie Ministerstwa Finansów pojawił się komunikat, w którym poinformowano o decyzji o nieprzedłużaniu po 31 marca 2024 r. okresowego obniżenia stawki VAT na podstawowe produkty spożywcze

 

Kasa fiskalna za 300 zł?

Ceny kas fiskalnych wahają się średnio od ok. 1300 - 3000 zł netto, a drukarek fiskalnych od ok. 2000 - 3500 zł netto. Czy to jest całkowity i realny koszt zakupu? A może da się kupić kasę fiskalną za 300 zł? Sprawdź jaki jest realny koszt zakupu kasy fiskalnej...

Produkt dnia
Zestaw P20 - 20 szt - pager/coaster
Zestaw P20 - 20 szt - pager/coaster

1 843,77 zł

Cena regularna: 2 212,77 zł

Najniższa cena: 1 832,70 zł

1 499,00 zł

Cena regularna: 1 799,00 zł

Najniższa cena: 1 490,00 zł
szt.
Karta zbliżeniowa Mifare Be-Tech z nadrukiem
Karta zbliżeniowa Mifare Be-Tech z nadrukiem

4,31 zł

Cena regularna: 4,92 zł

Najniższa cena: 4,92 zł

3,50 zł

Cena regularna: 4,00 zł

Najniższa cena: 4,00 zł
szt.
ACLAS KOS_ON - Kasa ONLINE
ACLAS KOS_ON - Kasa ONLINE

1 536,27 zł

1 249,00 zł

Zestaw: Kompletne stanowisko POS dla gastronomii
Zestaw: Kompletne stanowisko POS dla gastronomii

12 863,34 zł

10 458,00 zł

Waga etykietująca DIGI SM-5100EV
Waga etykietująca DIGI SM-5100EV

5 805,60 zł

4 720,00 zł

szt.
Zestaw POS SOGA XS - super oferta!!!
Zestaw POS SOGA XS - super oferta!!!

5 448,90 zł

4 430,00 zł

szt.
Kasa fiskalna - Elzab K10 ONLINE
Kasa fiskalna - Elzab K10 ONLINE

1 900,00 zł

Cena regularna: 2 078,70 zł

Najniższa cena: 2 078,70 zł

1 544,72 zł

Cena regularna: 1 690,00 zł

Najniższa cena: 1 690,00 zł

Program gastronomiczny do restauracji, kawiarni, PUB

Najważniejsze cechy programów i rozwiązań gastronomicznych

Poza najważniejszymi cechami rozwiązań w branży gastronomicznej, takimi jak sprzedaż na ekranach dotykowych, obsługa rachunków otwartych czy graficzna prezentacja sali ze stolikami na ekranie oraz graficzna prezentacja menu sprzedaży do ciekawszych rozwiązań można zaliczyć m.in.

  • Rozbudowany system rabatowyprzyciągający klientów, rabaty dla wszystkich lub tylko dla klientów z kartami rabatowymi np.
    • Kup towar z grupy ciasto, a białą kawę dostaniesz za 1 zł
    • W każdą środę pizza za 15 zł (w inne dni tygodnia 20 zł)
    • Co 10 kawa GRATIS lub zbieraj punkty za zakupy i wymieniaj na produkty
    • We wtorki i czwartki w godz. 17 – 19 piwo za 5 zł + opcjonalnie paluszki za 1 zł
    • Rabat zależny od wielkości rachunku:
      • Rachunek powyżej 50 zł – rabat 5%
      • Rachunek powyżej 80 zł – rabat 7%
      • Rachunek powyżej 100 zł – rabat 10%
      • Rachunek powyżej 200 zł – rabat 25zł

  • Sprzedaż towarów z modyfikatorami lub towarów typu pizza
    Prowadzisz pizzerię lub masz w ofercie towary w których klienci mogą dokonywać zmian? Np. zamieniać boczek na szynkę, paprykę na salami, itp? Posiadając gastronomiczny system sprzedaży takie rzeczy to podstawa. Możesz skonfigurować system tak żeby działał wg Twoich wytycznych, np. zamiana składnika w produkcie typu makaron spowoduje zmianę ceny dla klienta i zostanie odnotowana automatycznym opisem na bloczku zamówienia dla kuchni. Nie ma problemu że klienci zamieniają np. cebulę na szynkę, bo to Ty decydujesz jaką ceną ma każdy składnik np. cebula 0,50 zł, szynka 4,00 zł. Taka zamiana będzie skutkowała dopłatą przez klienta 3,50 zł do zamówienia.

  • Obsługa zamówień na wynos – polecane m.in. dla pizzerii
    Każde zamówienie na wynos jest zapisywane automatycznie w systemie i przypisane do danego klienta. Przy następnym zamówieniu telefonistka może odnaleźć klienta w bazie np. po nr telefonu z którego dzwoni. System podpowie nam jakie produkty dany klient już zamawiał, ile złożył zamówień, średnia wartość zamówienia oraz jakie było jego ostatnie zamówienie. Do każdego klienta mamy przypisany m.in. adres który w momencie wprowadzania zamówienia przez telefonistkę wyświetla się na internetowej mapie Google, przez co łatwiej zlokalizować gdzie znajduje się dana ulica. Można również wyszukiwać adresy klientów np. firm w bazie ZUMI bez wychodzenia z programu.
    Zamówienia telefoniczne przypisywane są kierowcom którzy poza paragonem fiskalny dla klienta dostają wydruk z adresem, nr telefonu klienta oraz ewentualnymi uwagami wprowadzonymi przez telefonistkę, np. zepsuty domofon. Po powrocie kierowcy zamówienie jest rozliczane w systemie jako zrealizowane lub nie (np. klient nie odebrał pizzy).

  • Indywidualne uprawnienia do wykonywania poszczególnych funkcji w systemie oraz indywidualne rozliczenia kelnerskie
    Każdy kelner/barman/menager/itp. może mieć określone rzeczy które może lub nie może wykonywać np. udzielać rabaty, przejmować rachunki otwarte przez innych kelnerów, itp., a na koniec zmiany każdy pracownik zostanie indywidualnie rozliczony przez system z uwzględnieniem ile powinien oddać gotówki, ile miał sprzedaży np. na kartę płatniczą, itp.

  • Dowolna ilość cenników
    Każdy produkt może mięć nie jedną czy dwie ceny ale tyle ile jest nam potrzebne. Po co mieć więcej niż jedną cenę? Np. jedna cena ogólna, druga dla stałych klientów, trzecia dla znajomych, czwarta do wyceniania imprez firmowych (często produkty sprzedaje się wówczas w innych cenach), piąta cena specjalna na dzień kobiet (obowiązuje tylko 8 marca), itp.

  • Rozliczanie stanów magazynowych produktów
    Każdy produkt może mieć stworzoną tzw. recepturę, czyli produkty które są zużywane na jego wytworzenie np. mąka, jajka, cebula, itp. Sprzedaż produktu powoduje automatyczne rozchodowanie surowców wg podanej receptury.
    Programy umożliwiają tzn. ściąganie towarów 1:1 – np. coca cola 0,2l, tworzenie receptur np. na pierogi oraz tworzenie tzn. półproduktów, np. receptura na sos który jest później dalej wykorzystywany np. w pieczeni rzymskiej.

  • Planowanie imprez – kalkulacja kosztów
    Klient chce zamówić u Ciebie imprezę firmową lub wesele? Zastanawiasz się jaką podać cenę albo ile na tym zarobisz? Nic prostszego… wystarczy uruchomić program, wpisać menu ustalone z klientem (np. 60x pomidorowa, 40x schabowy, 30x pieczeń rzymska, itp.), lub wczytać polecane menu i ustalić tylko ilości dań, określić wg jakiego cennika program ma skalkulować cenę dla klienta (patrz wyżej – dowolna ilość cenników). Od razu otrzymamy informację o koszcie produkcji wg cen surowców potrzebnych do wytworzenia imprezy z uwzględnieniem aktualnych cen zakupów, cenę całkowitą dla klienta oraz zysk i marżę. W razie potrzeby możemy klientowi zastosować specjalny rabat na całość lub wybraną potrawę z menu, zapisać i wydrukować ofertę. Jak klient się zdecyduje zrealizować imprezę to odnajdziemy ofertę w zapisanych kopiach, możemy wystawić np. fakturę zaliczkową dla klienta, a dla siebie wydrukujemy tzn. asygnatę czyli listę potrzebnych surowców do produkcji. Na koniec jednym ruchem możemy rozchodować wszystkie produkty i wystawić klientowi np. fakturę VAT.

  • Karty rabatowe/lojalnościowe dla klientów
    Chcesz żeby lokal stale przyciągał klientów? Wyróżnij ich posiadaniem karty rabatowej / lojalnościowej i zaoferuj za ich lojalność specjalne przywileje, np. specjalne rabaty na wybrane pozycje z menu lub całe menu.
    Możesz również stworzyć własny system lojalnościowo-punktowy, tzn. klient zbiera punkty za zakupy, które później może wymienić na określone przez Ciebie towary za określoną przez Ciebie ilość punktów zebranych na karcie.

  • Bezprzewodowe bonowniki kelnerskie
    Zależy Ci na przyśpieszeniu obsługi klientów restauracji bezpośrednio przy stolikach? Chcesz usprawnić proces zamówień? Powinien Cię zainteresować zatem temat bezprzewodowych przenośnych bonowników kelnerskich w które można wyposażyć personel. Rozwiązanie to umożliwia błyskawiczne przyjmowanie zamówień bezpośrednio przy stoliku i bezpośrednie bonowanie zamówionych przez klienta potraw w systemie gastronomicznym, z pominięciem tradycyjnych karteczek i papierowych notesów kelnerskich.
    Na barze i w kuchni od razu drukują się bloczki z zamówieniami, zanim kelner zdąży wrócić od stolika klienta do baru. Rozwiązanie to gwarantuje zwiększenie rentowności stolików w lokalu.

Jak działa lokal gastronomiczny, czyli jaki jest obieg informacji od zamówienia przez klienta do realizacji?

Schemat działania lokalu gastronomicznegoTemat wydaje się bardzo prosty, ale pytanie co można zrobić żeby przyśpieszyć obsługę klienta i uniknąć pomyłek przy zamówieniach? W nowoczesnym lokalu wszystko jest skomputeryzowane, przez co zamówienia wprowadzone przez kelnera na stanowisku sprzedaży POS automatycznie drukują się na drukarce zamówień na kuchni, a kuchnia od razu po ich przyrządzeniu informuje kelnera sygnałem na pager o tym że zamówienie dla jego klienta jest już gotowe. W celu jeszcze większego przyśpieszenia obsługi kelner może korzystać z elektronicznego notesu (bonownika kelnerskiego), dzięki czemu całość zamówienia może zrealizować bezpośrednio przy stoliku obsługując klienta. Kuchnia jest jeszcze szybciej informowana poprzez wydruk na drukarce bonowej co klient zamówił.

Nad całością kontrolę sprawuje biuro/menager który w każdej chwili może podejrzeć każde zamówienie w systemie, zarówno te otwarte na stoliki jak i te już zamknięte. Jeżeli zamówienie jest jeszcze otwarte w systemie (klient konsumuje posiłek), to możemy w pełni ingerować w zawartość zamówienia i w razie potrzeby coś dobonować lub wystornować albo przydzielić np. rabat.

Opisany tutaj obiekt informacji możesz prześledzić na przykładowym schemacie...

Prowadzisz hotel? Przeczytaj czym powinien się wyróżniać kompletny system hotelowy?

Umów się na bezpłatną prezentację programu,
możemy ją zorganizować u Państwa lub u nas w firmie
tel. 77 4577-599 wew. 1

Kasa fiskalna czy stanowisko sprzedaży POS?

 

Zobacz również

 

Zastanawiasz się jakie rozwiązanie byłoby dla Ciebie najlepsze? Nie wiesz czy kupić kasę fiskalną czy rozbudowany system sprzedaży z ekranem dotykowym? Postawić na rozwiązanie ekonomiczne i kupić kasę czy może warto zainwestować w terminal dotykowy i oprogramowanie dla gastronomii? Porównanie możliwości najpopularniejszych rozwiązań tj. tradycyjna kasa fiskalna, kasa fiskalna w połączeniu z drukarką bonową na kuchni oraz system sprzedaży komputerowej na ekranie dotykowym i programem gastronomicznym, przeczytasz w artykule różnice między kasą fiskalną a system Gastro...

Co to jest POS?

Terminal dotykowy POS lub inaczej nazywany stanowiskiem sprzedaży POS (ang. Point of Sale) to rozwiązanie oparte na komputerze z odpowiednim oprogramowaniem, często ze zintegrowanym ekranem dotykowym zastępujące tradycyjną kasę fiskalną. W takim przypadku sprzedaż odbywa się poprzez obsługę systemu palcem na ekranie. Rozwiązania takie można spotkać obecnie w lokalach gastronomicznych, dużych sieciach handlowych, hipermarketach oraz np. odzieżowych sklepach firmowych.

Dlaczego kasy fiskalne zastępuje się systemami POS?

Kasy fiskalne podlegają ścisłym regulacjom wynikającym z przepisów Ministerstwa Finansów, przez co ich możliwości są ściśle określone. Kasy fiskalne różnię się między sobą np. ilością obsługiwanych towarów, jakością wykonania, możliwością podłączenia wagi lub czytnika kodów itp. ale mają bardzo podobne możliwości jeżeli chodzi o prowadzenie sprzedaży.
Chcą posiadać więcej możliwości musimy skorzystać z programów komputerowych pracujących z drukarkami fiskalnymi. Możliwości programu są ograniczone niemalże jedynie kreatywnością ich twórcy i pozwalają znacząco uprościć i przyśpieszyć obsługę klienta. W celu sprawnej i intuicyjnej obsługi klienta stosuje się właśnie dotykowe systemy POS.

UWAGA!!!
Obecnie na polskim rynku nie ma kas fiskalnych umożliwiających sprzedaż na rachunkach otwartych. Oferowane do niedawna gastronomiczne kasy fiskalne SHARP zostały w kwietniu 2012r. wycofane z produkcji. Chcąc prowadzić sprzedaż na rachunkach otwartych musimy zainwestować w system sprzedaży POS.

Terminal POS czy komputer All-in-one?

W ostatnim czasie pojawiło się na rynku dużo urządzeń typu komputer All-in-one (wszystko w jednym), które są dużo tańsze od terminali dotykowych POS a teoretycznie spełniają te same funkcje. Tak samo jak w terminalu POS jest to zintegrowany komputer z monitorem dotykowym, a przy tym często nawet 2x tańszy. Pytanie zatem czy warto kupować droższe terminale POS? Odpowiedź brzmi: Oczywiście że warto zainwestować w terminal dotykowy POS.

Należy pamiętać o tym że komputery typu All-in-one to urządzenia stworzone z myślą o użytku domowym a nie zastosowań w przemyśle czy firmie. Pomimo że są dostępne na rynku już od jakiegoś czasu to dopiero teraz wraz z systemem Windows 8 (przystosowanym do obsługi systemu palcem na ekranie) zaczną zdobywać swoją popularność. Nie są to jednak urządzenia przeznaczone do użytku po 10-15h dziennie i klikania palcem w ekran po kilkaset-kilkatysięcy razy na dobę. Materiały z jakich zostały wykonane, a w szczególności panele dotykowe, przy takiej intensywności pracy zaczną sprawiać problemy już po 1 góra 2 latach użytkowania. Kolejną ich wadą jest bardzo mało stabilna podstawa na której stoją, co sprawia że w natłoku pracy taki komputer może bardzo łatwo spaść z blatu na podłogę.

Przykład - typowa restauracja/kawiarnia:

Jeden nabity rachunek to nawet 30 kliknięć ekranu x 100 rachunków/dobę x 350 dni w roku = ponad 1 milion dotknięć ekranu przez 1 rok. Jak sądzisz ile czasu komputer All-in-one stworzony do domu to wytrzyma?

Lokale typu PUB generują nawet 150-200 paragonów/dobę, a lokale typu fast-food nawet do 500 paragonów/dobę!!!

 

Zobacz również

Chcesz kupić terminal POS? przeczytaj nasz poradnik

 

Terminale POS pomimo że dają rzekomo te same funkcje co komputery typu All-in-one są stworzone z myślą o pracy często 24h/dobę 365dni w roku. Dobre terminale POS głównie te markowych producentów jak FEC, IBM, Toshiba, itp. wyposażone w ekrany dotykowe od firm ELO. ELO to niekwestionowany światowej klasy lider technologii dotykowej do zastosowań przemysłowych. Terminale POS wyposażone w ekran dotykowy od ELO dają gwarancję długiej pracy przez lata i żywotność 35 milionów dotknięć ekranu. Są dedykowane średnio na 7 lat ciągłej pracy. Dobry terminal POS szybciej się zestarzeje z racji postępu informatycznego niż zużyje.
Dobry terminal POS to gwarancja stabilnej i niezawodnej pracy, tutaj nie jest potrzebny super szybki sprzęt tylko super stabilny sprzęt.
Zobacz na co zwracać uwagę przy zakupie terminala POS...

Postaw na profesjonalny serwis z doświadczeniem

Naszą działalność rozpoczęliśmy w 1999r, a od 2005r. zajmujemy się również wdrażaniem i serwisowaniem oprogramowania i sprzętu w lokalach gastronomiczno-hotelowych. Jesteśmy Autoryzowanym Partnerem oprogramowania 3 najpopularniejszych firm, tj. MERCO (programy 4REST/izzyREST, izzyHotel), SOFTECH (programy Gastro, Chart Hotel), ADITH (programy X2System, X2Hotel).

Obecnie obsługujemy ponad 170 skomputeryzowanych lokali branży gastronomiczno-hotelarskiej na terenie woj. opolskiego, dolnośląskiego, wielkopolskiego, i śląskiego. W naszej ofercie znajdziecie Państwo m.in.:


Nowo powstającym lokalom, zainteresowanym wdrożeniem systemu gastronomiczno-hotelowego, proponujemy bezpłatną pomoc i doradztwo w zakresie poprowadzenia okablowania po lokalu w celu połączenia wszystkich urządzeń w jedną całość, np. do drukarek zamówień na kuchni, komputerów, centrali telefonicznej oraz punktów dostępowych do Internetu typu HOT-SPOT.

Pełne możliwości programów gastronomicznych zamieszczamy poniżej, kliknij tutaj…

Jesteśmy w stanie KOMPLEKSOWO wyposażyć i serwisować Twój lokal

Zadzwoń i umów się na prezentację systemu tel. 77 4577-599 wew. 1
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl